Ližina motoru

autor: rosta

Ližina motoru a převodovky (jak jsem byl poučen ližina, ne lyžina, protože s lyžema to nemá nic společného)

Pokus máte auto "f tjůningu woe" s hápéčkama na -35, tak rána do olejové vany nebo skříně rozvodovky je poměrně na snadě, a protože jsem se o tom několikrát přesvědčil, rozhodl jsem se rázně pro výrobu ližiny, čili susplechu, který účinně ochrání vanu zespoda.

Vlastní výroba a montáž nevyžaduje komentář, výkresy jsou ke stažení zde, pouze doplním několik doporučení:
Udělejte ližinu širší a vyhoďte úplně přední origo susplech, popř. udělejte takové uši, které zakryjí mezeru aby necákalo na řemen a alternátor. Nejlépe se to montuje se sundaným nárazníkem, což jsem pochopitelně neměl, takže doporučuji sundat nárazník a přední matice heftnout k dolnímu příčníku skeletu. Prostrčit prsty spolu s podložkou a maticí mezerou pod nárazníkem a ještě prostrčit šroub skrz tři plechy které vůbec nelícují, je skutečně ducha povznášející činnost, za to vztekání to nestojí.

Cenová kalkulace:
- materiál + výroba...............ze známosti za děkuji, jinak počítejte ~2000kč pouze materiál, dá se sehnat hotová z felicie kitcar, výroba VND p. Najman, cena za jetou ~5000kč, Škodovka dodávala podobné ližiny na policejní felicie (pouze 1.6), cena 3766kč, p. Roller, tel. 326816022.
- spojovací materiál - pozink.....38kč

Pozn (Rs.): Já jako lenochod obecný mám koupenou ližinečku pod diferenciál za cca 400, koupeno v Autostylu, Bubeníčkova, Brno. Věc je to prímovní, ale vanu, kterou jsem už zvládl promáčknout, to jaksi nechrání.